Elektroniska leverantörsfakturor
Här hittar du information om leverantörsfakturor, elektroniska fakturor och e-postfaktura.
Norrtälje kommun tar emot fakturor elektroniskt enligt ny europeisk standard via vår tjänsteleverantör Pagero AB. Om du har Pagero skickar du en förfrågan genom dem. Om du har en annan tjänsteleverantör för e-fakturor, tas kontakt genom den operatören.
Leverantörer som ännu inte använder e-fakturering kan använda fakturaportalen. Där kan man kostnadsfritt (upp till 36 fakturor om året) registrera och skicka elektroniska fakturor till Norrtälje kommun.
Det här ska fakturan innehålla
Följande uppgifter måsta finnas:
- Kommunen fakturaadress
- Beställarens 8-siffriga referensnummer
- Leveransadress
- Fakturanummer
- Fakturadatum
- Fakturabelopp
- Momsbelopp och tillämpad momssats
- Leverantörens plusgiro eller bankgiro
- Organisationsnummer
- Momsregistreringsnummer
- Information om F-skatt
Europeisk standard enligt lag
Sedan den 1 april 2019 är det lag på att alla inköp i offentlig sektor ska faktureras med elektronisk faktura enligt ny europeisk standard.
Myndigheten för digital förvaltning
Betalningsvillkor
Norrtälje kommun tillämpar alltid betalningsvillkoret 30 dagar efter ankomstdatum och betalar inga faktureringsavgifter eller liknande påslag på fakturan.
Norrtälje kommuns organisationsnummer och GLN-nummer
Organisationsnummer: 212000-0217
VAT-nummer (momsregistreringsnummer): SE212000021701
GLN-nummer: 7300009017669