Tjänstegaranti för biblioteken
Tjänstegarantier är löften till invånare och företag. De ska göra det tydligt vilka förväntningar man kan ha på kommunens tjänster och myndighetsutövning. De tydliggör även vilka eventuella motkrav som gäller för att tjänstegarantierna ska kunna uppfyllas. Här är bibliotekens tjänstegaranti.
Tjänstegarantier är löften till invånare och företag. De ska göra det tydligt vilka förväntningar man kan ha på kommunens tjänster och myndighetsutövning. De tydliggör även vilka eventuella motkrav som gäller för att tjänstegarantierna ska kunna uppfyllas.
Beskrivning
På biblioteken i Norrtälje kommun visar vi vägen till kunskap och upplevelser. Detta gör vi genom att vara en öppen mötesplats för alla människor. Biblioteken vill utveckla lusten till läsning, särskilt hos barn och ungdomar samt stödja såväl självstudier som utbildning på olika nivåer.
Vi ser till att:
Invånarna får kostnadsfri tillgång till ett allsidigt utbud av medier för barn och vuxna. Biblioteken tar tacksamt emot förslag på medier som saknas.
Du ser till att:
Inga motkrav krävs.
Uppföljning:
Biblioteken ska tillhandahålla ett brett utbud av medier.
Kontakt:
Ansvarig: Avdelningschef kultur
E-post: kultur.fritidsnamnden@norrtalje.se
Tel: 0176-710 00