Gå till innehåll Hoppa till snabblänkar Gå till nyhetsarkiv Gå till Om webbplatsen Gå till söksida Gå till kontaktsida

Begäran om registerutdrag

I denna e-tjänst kan du göra din begäran om registerutdrag enligt dataskyddsförordningen. I registerutdraget får du ta del av vilka uppgifter vi behandlar om dig och ändamålet med behandlingen.

Du begär registerutdrag för en personuppgiftsansvarig i taget (nämnd, bolag eller kommunalförbund). Önskar du registerutdrag från flera personuppgiftsansvariga kan du lämna in flera olika begäran genom tjänsten. Kostnadsfritt får max en begäran per personuppgiftsansvarig ske per år. Din begäran diarieförs.

Om du inte har möjlighet att använda e-tjänsten eller har skyddad identitet kan du besöka kommunens Kontaktcenter där du kan beställa registerutdrag efter att du legitimerat dig. När registerutdraget är klart får du ett meddelande och du hämtar ut detta hos kontaktcenter efter att du legitimerat dig.

Vårdnadshavare kan ta del av vissa uppgifter vid ett registerutdrag.

Registerutdraget lämnas ut högst 30 dagar efter att din förfrågan inkom. Denna tid kan förlängas med ytterligare 60 dagar om begäran är komplicerad.

Registerutdraget kommer bli tillgängligt för dig i digitalt format om du använder e-tjänsten.

1
Starta E-tjänsten

Bra att tänka på!

  • Du måste ha BankID för att kunna använda denna e-tjänst.
  • Om du eller ditt barn har skyddad identitet så ska du inte använda denna e-tjänst, kontakta Kontaktcenter.
  • Är du god man eller förvaltare kan du inte använda den här e-tjänsten. Kontakta då kontaktcenter för begäran av registerutdrag.
    Tänk på att du vid en begäran kommer att behöva styrka din roll.