Matlagning med hjärtat

Ska du orka hela dagen behöver du näringsriktig och god mat. Maten tillagas från grunden i vårt eget kök. Den serveras i en skön miljö med bra service.

Matsalen Roden.

Lunch serveras klockan 10.15–13.00 i vår skolrestaurang EatQuality.

Menyn är varierad, näringsriktig samt tillagad av kockar. Det finns alltid flera alternativ att välja på, varav ett är vegetariskt. Dessutom har vi en färgsprakande salladsbuffé där råvarorna är valda med omsorg. Det är viktigt för oss att salladsbuffén och varmrätten är i harmoni med varandra så att smakupplevelsen blir komplett.

Alla måltider tas fram utifrån Norrtälje Kommuns basmatsedel samt följer Norrtälje Kommuns riktlinjer. Givetvis kan vi också ordna specialkost till dig som av någon anledning inte kan äta den ordinarie skollunchen. Fyll i blankett för anmälan till specialkost.

Blankett specialkost

Vill du se veckans skolmatsedel och sex veckor framåt kan du titta på Rodengymnasiets skolmatsedel. Du kan även ladda ner skolmatsedeln som app på din mobil telefon. Börja med att söka appar på din mobil telefon och sedan skolmat, Stockholms län, Norrtälje och slutligen Rodengymnasiet.

Skolmaten, Rodengymnasiet

Vid avbokningar av specialkost, matsäcksbeställningar och andra bokningar vänligen maila.
E-post: rodenskolmaltider@norrtalje.se

Köksledare
Sanna Selin
0176–746 68

Café Haket

Vi har ett varierat utbud av smörgåsar, smoothies, frukt, kalla och varma drycker samt annat gott. Kaffe och te är gratis för våra elever när de kommer med egen kopp.

Vi tänker på vår miljö, därför har vi take awaymuggar till försäljning.

För dig som slutar sent och behöver energi för att orka erbjuder vi, måndag till torsdag efter kl. 15.00,  ett resursmål till bra pris.

Resursmål: toast och festis - 15 kr .

På Café Haket kan du även låna spel som tex, pingis, kortlekar och yatzy.

måndag - torsdag 8.30–16.00.
fredag 08.30–14.00.

Telefon: 0176–716 18